Stalltjänst

Idag har Gosshawk fått gå ute mellan 10 och 16 ungefär :) Emelie skulle rida efter jobbet och jag tror att hon slutade 15. Jag har däremot varit i stallet från klockan 8 imorse! Stalltjänst med andra ord.

Morgonen, för mig, började med fodring i svinstian, baksidan och ridhuset. Sedan mockade jag i hingstgången (king var ganska snäll faktiskt!) och sopade fint. Hann inte mocka mer, för Amanda och Amanda var snabba som tusan, så vi bytte täcken på alla hästarna sen. Efter det började vi släppa ut allihopa. Det gick lugnt och fint till denna veckan, inga lösa hästar, haha. Förutom Shutterfly som lyckades ta sig ur hagen, men vi flyttade på dom så var det problemet löst.

Syster yster och jag putsade hennes hoppsadel och min dressyrsadel också. Ambitiöst! Bägge blev svarta, rena och fina som tusan. Jag och syster yster frös massor, så vi gick och mockade i ridhuset efteråt, då blev vi varma igen :)

Fodringen gick hyfsat smärtfritt, sen plockade vi ihop oss och åkte hem. Ska bli spännande att läsa i riddagboken sen, och se vad Emelie har haft för sig idag.

Nu taggar jag inför träning imorgon! Gisela kommer till stallet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0