Helgen som gick

I helgen som gick har jag och Gosshawk roat oss med följande:

Fredag

Vi red ut med syster yster och April, mamma och Welshman samt Kicki och Commence. Turen började med en aggressiv Commence som ville attackera lilla Gosshawk.. Men det gick bra och sen höll vi oss sist resten av ritten. Eftersom ridningen på torsdagen inte gick så bra så försökte jag jobba Gosshawk lite i skogen,  var väl först mot slutet som jag verkligen fick igenom ställningen åt vänster och som han började svara på riktigt.

Vi blev skrämda av Lottie och Josefin med! Haha, min lilla skrutt fick ryck och studsade ner för en backe, tack gode gud för att vi har fyra broddar i varje fot! Sen var han tokpigg resten av dagen, såklart.

Lördag

Jag och syster yster hade tänkt träna lite i manegen, men jag lyckades halka och smälla knät i isen, bra jobbat Liina! Så jag släppte ut tok-totton i hagen istället. Sedan var jag med och hjälpte lillasyster i manegen, vi tränade lite allt möjligt, men mest att få April att slappna av, få med sig bakdelen och börja komma i en någorlunda form. I alla fall en form där hon inte spänner upp underhalsen som en annan giraff. Det gick bra tycker jag, hon är inte direkt hundraprocentigt stabil, men det går att ställa igenom henne i alla gångarter och syster fick till några fina byten i galoppen med. (bara enkla byten över medellinjen för att lättare kunna komma i rätt galopp i hoppningen)

Söndag

Jag och Josefine red ut en sväng i skogen och sedan gick vi in i ridhuset. Josse fick tag på WM ganska så snabbt, men min häst var tokstel i vänster och ville bara småsnegla åt höger på rakt spår. Efter en hel massa avbrott/igångsättningar/tempoväxlingar/halter samt volter och skänkelvikningar så gick han ändå rätt bra och jag kunde flytta honom mellan konor i bra skänkelvikning genom att bara använda vikten och sittbenen! Härlig känsla! Fick till några riktigt bra galoppfattningar med och sedan var jag nöjd med min totto! Släppte ut i hagen på em och när jag hämtade in honom så kom han i full galopp fram till grinden, himla söting :D Finns nog inget man blir så glad över som när hästen kommer i full fart när man ropar och verkar himlans glad att se en!

Allt som allt, mycket bra helg och nu tokladdar vi inför hoppningen på tisdagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0