Jippie!!!

Vi klarade det :D En Clear Round fick vi igår (lördag)!

Första omgången (50 cm)
Gosshawk kommer in i ridhuset, utanför kunde vi bara skritta fram - is överallt, och är superpigg! Han småstudsar fram i nån halvgalopp när jag vill trava, haha. Och i galoppen kör han järnet, jag hade tur som kunde svänga överhuvudtaget! Himla tokhäst. Jaja, jag bara skrattar och njuter av en glad och hoppsugen pålle. Vi hoppar fram två ggr på hinder nummer ett och det går lekande lätt!

Sedan var det dags att köra på riktigt, så vi laddade om och tog första hindret, andra, tredje osv... helt perfekt (eller ja, felfritt iaf!) tills vi kommer till sista. Jag slarvar - vi kommer i korsgalopp, Gosshawk byter precis innan men vägen är förfärlig och min ridning är under all kritik, så han gör det enda rätta. Han stannar. Tusan också tänkte jag, men duktig häst som inte accepterar mitt slarv. Nåväl, på't igen och vi klarar det söta, hemska, rosa stigsprånget. 4 fel och en glad Liina med tokig häst går från banan.

Andra omgången (50 cm)
Vi kommer in igen och skrutten är några hekto lugnare denna gången, ja några i alla fall. Jag vet med mig att vi inte orkar hur långt som helst, så vi hoppar inte fram. Det är ju samma höjd och samma bana för tusan. Vi kör direkt och allt känns jättebra! Vi landar i rätt galopp nästan varje gång och han svarar överlag bättre på mina hjälper. Vi får en felfri runda, som vi väl förtjänat! Duktiga, underbara, gulliga tokhäst!

Ah, gud vad roligt det var och vad duktig min skruttis är! Nästa gång tar vi 50 och 60! :D

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 03:26:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0