Gosshawk och jag

Så, vilka är då vi?

Jag:
19 år, 20 i november
bor i Göteborg
sambo sedan 1½ år tillbaka
tog studenten 2008, natur-natur
pluggar på GU, blir farmaceut (3-årig utbildning)
hyr älskade Gosshawk tillsammans med Emelie

Gosshawk:
7 år, född 2002
welsh cob
importerad från Wales hösten 2008
kommer ifrån Derwen stuteriet
"mörk"fux, inga röda nyanser alls
stjärn, och tunn strimbläs som syns emellanåt
lite små vita partier på benen

Gosshawk och jag har hängt ihop sen 1 augusti 2009. Vi är alltså ganska nya med varandra när detta skrivs (oktober). Vi tränar mest dressyr, i den goa sadeln jag köpt nyss. En hubertus flexline med vid bom som ligger som gjuten! En dressyrtävling hr vi hunnit med, där vi som bäst fick 58,93% i LC:2. Nu satsar vi stenhårt inför KM 25 oktober och hoppas på över 60% !

Vi ska även börja så smått med hoppträning. Gosshawk har nyligen börjat förstå att man lättare tar sig över om man faktiskt hoppar med lite fart, istället för att stanna och kliva över - inte alltid så självklart när man kommer som i princip oriden från Wales! Har anmält oss till tisdagskvällshoppningen 20, 27 oktober och 3 november, så då ska vi få lite träning iallafall. Annars är det ju som sagt mest dressyr vi ägnar oss åt.

Gosshawk, eller Derwen Gosshawk of Staff som hans fullständiga namn är, är i grund och botten ridskolehäst. Han står på en ridskola/stuteri med bara Welshar av olika kategorier. Detta innebär alltså att han går lektion måndag-torsdag. Fredag-söndag har jag och Emelie ansvar för att han kommer ut i hagen, får ut och klättra i skogen, och håller uppe sin kondition i allmänhet. Vi ansvarar också för att han får nya skor, har hel utrustning och att man och svans trimmas.

Jag trivs riktigt bra med Gosshawk, och han verkar trivas med mig med. Denna bloggen tänkte jag ha för att kunna följa våran utveckling och för att reflektera över konstigheter i hästvärlden. Trevlig läsning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0